Hun er ny administrasjonssjef i Halden

Elin Corneliussen er høgskolens nye administrasjonssjef for studiested Halden.
Foto: Bård Halvorsen, HiØ

Som administrasjonssjef leder Elin Corneliussen studiestedsadministrasjonen i Halden.

Studiestedsadministrasjon Halden er den lokale administrasjonen til Avdeling for informasjonsteknologi, Avdeling for lærerutdanning, samt Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag.

– Min viktigste oppgave blir å sørge for at høgskolens studiested i Halden driftes på en god måte både for studenter og ansatte. Jeg har en gruppe flotte og dyktige medarbeidere i studiestedsadministrasjonen med på laget, som bidrar til positiv utvikling av høgskolen, sier Elin Corneliussen.

Viktige oppgaver for Høgskolen i Østfold
Studiestedsadministrasjonen har et bredt spekter av oppgaver, og skal være kontaktpunktet for avdelingenes studenter i forbindelse med studieveiledning, eksamen, praksiskoordinering, timeplanlegging m.m.

I tillegg skal studiestedsadministrasjonen bistå avdelingene med økonomi, HR og andre administrative oppgaver. Deriblant resepsjonstjenester, sentralbord, trykkeri og posttjeneste. Rengjøring og vaktmestertjeneste ligger også til studiestedsadministrasjonen.

– Hvor mange ansatte har studiestedsadministrasjonen i Halden?

– Med rengjøring og vaktmestertjeneste er vi rundt 45 ansatte. Av disse har jeg direkte personalansvar for ca. 30 personer, sier Elin Corneliussen.

Artikkelen ble opprinnelig publisert på Høgskolen i Østfold sine nettsider. 

Kommentarer

kommentarer