Regionalpark Haldenkanalen er på plass

-Folk er veldig interessert i vårt område og maten som finnes her. Både elg- og gjeddeburgere er svært populært blant de besøkende. Elg selger!, sier Elisabeth Dammyr fra Regionalpark Haldenkanalen.

Også andre produkter fra området rundt Haldenkanalen blir profilert på Grüne Woche i Berlin, som Smaalensgås fra Østfold og Elg-akevitt fra Aurskog Høland.

 – Mat og gode råvarer gjør Haldenkanalen og andre reisemål mer attraktive. Mat er en svært viktig del av en reiseopplevelse, for noen er maten i seg selv det de ønsker å oppleve. Kortreist og lokal mat er noe mange er opptatt av og som det er viktig at reiselivsaktører har et bevisst forhold til, sier Dammyr. -I vårt område er det mange muligheter for restauranter og hoteller i Haldenkanalen som Curtisen, Fredriksten Hotel, Rømskog Spa og Resort og Eidsverket er opptatt av lokale råvarer.
Også Grete Flæsen Elgetun fra Visit Indre Østfold og kultursjef i Marker Else Marit Svendsen bidrar på den norske standen for Regionalpark Haldenkanalen.
Totalt 77 norske bedrifter er i Berlin for å markedsføre Norge, 35 av disse er fra Oslo-regionen. Fra Østfold er følgende valgt ut til å representere Osloregionen: Smaalensgås fra Østfold, Bamsrudlåvens gårdsis, Regionalpark Haldenkanalen, Briths Matgleder og lærling på Restaurant Curtisen Premkamon Gøtz.

Hensikten med deltagelsen er å hente inspirasjon, knytte kontakter, få nye samarbeidspartnere og nye idéer. Grüne Woche er også et sted for å drive omdømmebygging og markedsføring, både av Norge, Osloregionen og de enkelte utstillerne.

Pressemelding fra Fylkesmannen/Regionalpark Haldenkanalen. 

Kommentarer

kommentarer