Halden kulturskole har lagt årets andre kultursommerskoleuke bak seg, og i dag ble familie og venner invitert til å se hva sommerskolebarna har øvd på i en hel uke.
Halden kulturskole har som vanlig invitert Haldens barn til to uker med Kultursommerskole i skoleferien; den første avholdes i juni, den andre går av stabelen i august. Hver dag får barna oppleve litt drama og teater, litt sang, litt kreativt og skapende håndarbeid, og litt dans. Sluttresultatet er en stor forestilling i Brygga kultursal. I dag ble slekt og venner invitert til kultursalen for å se forestillingen barna har jobbet med i denne Kultursommerskoleuka.
Barna presenterte en flott time med dans, sang og eventyrdramatisering.
Vi fikk servert flere fine sangnumre, blant annet en flott versjon av Forente Norske Artisters veldedighetssang Jeg kan være en venn, og en veldig fin fremførelse av Maj-Britt Andersen-klassikeren Folk er rare. Små, søte solister sang versene, og så kom hele barnekoret inn på refrengene. Rørende og fint!
I tillegg til sang, og dessuten flere fine dansenumre, laget barna tablåer der de satte stemningen ved å presentere noen nøkkelord på ulike språk.
Det ble dessuten eventyrfortelling! I en morsom og ganske utradisjonell fremstilling av historien om De tre bukkene Bruse, blandet både Per og Espen Askeladd seg inn i eventyret i løpet av fortellingen. Det dukket opp en prinsesse også, og hun viste seg attpåtil å være Espen Askeladdens mor.
I en fin liten film fikk foreldrene i salen også se hvordan det var på kultursommerskolen i løpet av uka. Filmen ble introdusert av figurteatermann Daniel Sandvik! Eller, det var jo ikke så lett å se hvem som gjemte seg under denne figurens frakk, men jeg synes å dra kjensel på en viss, rutete skjorte…
Her ser du stillbilder fra filmen til Kultursommerskolen august 2022!
Til slutt fikk vi servert en flott avslutningsdans, med alle barna på scenen!
Til slutt ble det utdeling av blomster og diplomer til alle barna etter at kulturskolerektor Magdalena Sendrowitcz hadde takket for forestillingen.
Kommentarer