Klart for Allsang i Halden i 2017

Avtalen med TV 2 er sluttforhandlet og nå er det klart at det blir en ny sesong med Allsang i Halden i 2017. Programmet vil bli spilt inn onsdager fra 28.juni til 9.august. Et nytt selskap tar over driften og tar med seg nøkkelpersoner videre for å arrangere det 11.året med allsang.
Foto: Allsang på Grensen

Nytt neste år er at vi vil arrangere noen enkeltarrangementer i løpet av allsangperioden. Vi jobber nå med booke artister/band i denne perioden. Arrangementene vil kreve fler dugnadstimer og vi vil derfor benytte anledningen til å invitere samtlige lag og foreninger som ønsker å selge dugnadstimer til oss, om å ta kontakt. Dette gjelder både allsang og de øvrige arrangementene gjennom sommeren.

Allsang på Grensens eiere (Kynningsrud, GG Gruppen, Berg Sparebank, Ringstad Eiendom og Communicate Invest) vil fortsette, men de ønsker å overlate den daglige driften til en profesjonell aktør og har gjort en avtale med Eventyrlie AS. Selskapet er et eventbyrå med bred bakgrunn fra event, TV-produksjon, artistformidling, næringsliv og kommunikasjonsarbeid.

Styreleder i Eventyrlie, Trond Lie, har bakgrunn som bl.a. manager for mange artister og han har drevet Momarkedet i mange år. Han har vært på allsang uttallige ganger med ulike artister som han representerer og kjenner konseptet godt.

Ole Evenrud og Heidi Ottesen Sandmo blir med videre. Ottesen Sandmo blir fra 1.1 ansatt som daglig leder for Allsang på Grensen og Ole Evenrud som kreativ leder.

Årets allsang ble en formidabel sesong. Det ble solgt 30.281 billetter på 6 innspillinger. Dette utgjør et snitt på 5.046 pr innspilling. Under første innspilling slo vi publikumsrekorden fra 2008. 8.309 publikummere kom for å se blant annet Marcus & Martinus og Nico & Vinz.

«
Allsang på Grensen har vært TV 2s mest sette underholdningsprogram i sommer. Hovedprogrammet på torsdagene ble sett av 340.000 i snitt og markedsandelen økte til 34,4. I fjor lå hovedprogrammet på 321.000 og snittet var 31,6. Vi er svært fornøyd med oppgangen. Dette er det sterkeste sesongen siden 2011 Og: det er den sterkeste sesongen i den kommersielle målgruppen P20-49, siden premieresesongen for 10 år siden. Totalt med reprise og sendingene i Sverige havnet vi på et snitt på ca. 650.000 seere per program. TV 2 ser frem til en ny allsangsesong og et samarbeid med Halden, Allsang AS og Eventyrlie«.
Programredaktør TV 2, Bård Eriksen.

Pressemelding fra Allsang på Grensen. 

Kommentarer

kommentarer