Inngår nett-samarbeid

GP-Gruppen, Datatjenesten og Monsternett innleder et nært samarbeid for å sikre sine kunder

Stadig flere smittes av Corona-viruset i Norge, og myndighetene har innført mange og inngripende tiltak for å begrense utbredelsen. Mange sitter nå i karantene, og hjemmekontorløsninger blir tatt i bruk av flere og flere.

Det har de siste dagene blitt synliggjort hvor viktig det er at dataløsningene fungerer og at mobil- og bredbåndsnettet er oppe og går. Uten det ville situasjonen ha vært langt alvorligere. Det er selvsagt ytterst viktig at dette fortsetter å fungere framover.

Selv om alt fungerer hos oss i dag, er våre selskap selvsagt også selv i en sårbar situasjon. Nå er det tid for samarbeid, og samarbeidsavtalen som er inngått mellom Datatjenesten, Monsternett og GP- Gruppen er for best mulig å sikre kundene av våre selskaper. Vi tar samfunnsansvar, og vi opplever at det vi gjør nå, er det eneste riktige.

I korthet sier avtalen at vil stiller ressurspersoner, utstyr og materiell tilgjengelig for hverandre dersom en av partene skulle få et behov og den / de andre har tilgjengelig ressurser. Nå er det tid for samarbeid og en stor samfunnsdugnad.

Nasjonal sikkerhetsmyndighet har minnet om at hjemmekontorordninger kan ha sikkerhets- utfordringer. Det er ingen grunn til å tro at noen ikke vil utnytte det mulighetsrommet som nå oppstår. Vi jobber sammen for å gi nødvendig veiledning, opplæring og hjelp.

Halden, den 17.03.2020 for GP-Gruppen AS

Øystein Falch adm. dir.

Spørsmål kan rettes til:

for Datatjenesten: Jørn Fjeldvik daglig leder:  telefon 970 59 601, e-post: jorn@datatjenesten.no

for Monsternett: Vegard Svanberg daglig leder: telefon 913 59 276, e-post: vegard@monsternett.no

for GP-Gruppen AS, Øystein Falch: telefon: 915 22 714, e-post: oystein@gp.no

 

 

Kommentarer

kommentarer