Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/6/k/kandusi/www/wp-includes/functions.php on line 6170

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the cookie-law-info domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/6/k/kandusi/www/wp-includes/functions.php on line 6170

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-popular-posts domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/6/k/kandusi/www/wp-includes/functions.php on line 6170

Notice: Funksjonen _load_textdomain_just_in_time ble kalt feil. Innlasting av oversettelser for tekstdomenet kds ble utløst for tidlig. Dette er vanligvis en inikasjon på at noe kode i utvidelsen eller temaet kjører for tidlig. Oversettelser bør lastes inn med knaggen init eller senere. Se Feilsøking i WordPress for mer informasjon. (Denne meldingen ble lagt i versjon 6.7.0.) in /home/6/k/kandusi/www/wp-includes/functions.php on line 6170
-Dette blir kjempespennende! – kanDusi

-Dette blir kjempespennende!

Emilie Langbråthen og Lene Henriksen gleder seg til å drifte Den gamle kommandant videre. Nå er de i gang med å utvikle ny meny til den hyggelige kaféen.

Kommandanten lå ikke lenge nede for telling før han reiste seg igjen. I juni var det slåen for døren for den sjarmerende kaféen i indre festning, men allerede i august var Emilie og Lene klare til i ta over driften. Til haldensernes store glede. Men det er ikke bare bare å ta over et sted som Den gamle kommandant.

-Man blir jo litt nervøs, sier daglig leder Emilie, dette er jo tross alt et sted som betyr mye for mange haldensere. Men jeg synes det er kjempegøy å ta over, det blir kjempespennende dette her.

Emilie har drømt om å drive kafé lenge, og nå får hun endelig prøvd det ut. Hun og makker Lene er allerede i gang med å utvikle ny meny til Den gamle kommandant. De er ikke helt klare for å dele menyen med folket ennå, så det eneste jeg kan si så langt er at menyen ser ganske så spennende ut! Motz skal levere bakevarer til kaféen.

-Jeg er veldig glad i bakevarene til Motz, sier Emilie mens hun danderer bakevarer på et fat.

Vivianne Stokkedal og Emilie legger frem bakevarer fra Motz.

De er ikke redde for å jobbe, Lene og Emilie.

-Vi liker å ha mye å gjøre, ler Emilie. Jeg og Lene kommer til å fordele tiden vår mellom Grensen og Den gamle kommandant. Det er viktig at vi er mye til stede her oppe nå i starten. Men vi skal ta like godt vare på Grensen som før, det lover vi!

Det var Magne Rekstad som tok kontakt med Lene og Emilie og lurte på et samarbeid på Den gamle kommandant. Rekstad kjøpte boet til kaféen i juli.

-Vi er glade for å ha med Magne på lag, sier Emilie. Jeg og Magne og Lene er ganske like. Vi hiver oss ut i ting og er ikke redde for å prøve noe nytt.

Den gamle kommandant kommer så langt til å holde åpent fredag, lørdag og søndag. Emilie og Lene har fått mange hyggelige tilbakemeldinger på at de skal ta over kaféen.

-Det virker som folk har troa på at vi kan få det til, og det er jo veldig koselig.

Emilie og Lene har vært på bruktbutikker og kjøpt nye møbler. Noen andre småendringer blir det også i kaféen.

-Det blir dessverre ikke lov til å ta med seg hunder inn i kaféen lenger, sier Emilie. Men hvis du er ute og går med hund kan du spise i den koselige bakgården vår, der er det mange bord og veldig hyggelig å sitte!

 

-Vi vil endre på noen ting, men vi vil servere den samme kaffen som før, presiserer Emilie. Det er mange som har tatt kontakt og lurt på om vi skal beholde den gode kaffen. Så det skal vi. På mandag skal vi på baristakurs!

Har du lyst til å ta deg en tur på Den gamle kommandant?

De har åpent fra 11-16 fredag, lørdag og søndag.

Kommentarer

kommentarer